ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΖΗΤΑ Η ΚΛΑΔΙΚΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ ΠΕΟ

Θέματα πολιτισμού συζητήθηκαν χθες στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής στην οποία ήταν παρόν και η αναπληρώτρια γραμματέας της κλαδικής καλλιτεχνών θεάτρου της ΣΗΔΗΚΕΚ – ΠΕΟ Χριστίνα Κωνσταντίνου.

Σε δηλώσεις της μετά τη συνεδρία είπε ότι έθεσαν το θέμα της αναθεώρησης του μέτρου των 50 ατόμων, ώστε να επανέλθει το προηγούμενο μέτρο που ήταν με βάση το 50% της χωρητικότητας.

«Επίσης, έχουμε ζητήσει περαιτέρω ενίσχυση των θεατρικών φορέων που πλήγηκαν οι παραγωγές τους κατά τη διάρκεια του 2020, ώστε να μην καλύπτονται μόνο τα λειτουργικά έξοδα, σύμφωνα με τα μέτρα, τα οποία έχουν εξαγγελθεί, αλλά και ένα μέρος των εξόδων παραγωγής, τα οποία δεν έχουν καλυφθεί μέχρι στιγμής και δεν πρόκειται να καλυφθούν ποτέ», είπε.

Αναφορά έκανε και για την ανάγκη διευκρινίσεων για το επίδομα του καλλιτέχνη, το οποίο αφορά την περίοδο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2020. Σύμφωνα με την ίδια, πρέπει να δοθεί ακόμα σε αυτούς που έχουν λάβει ένα ελάχιστο ειδικό έκτακτο ανεργιακό επίδομα, το οποίο είναι της τάξης του €250 με €300. «Είναι αρκετά δυσανάλογο ως προς το €1.500, το οποίο τώρα έχει εξαγγελθεί και θα πρέπει να δοθεί ώστε να μην υπάρξουν αυτές οι ανισότητες και οι αδικίες», πρόσθεσε.

Όσον αφορά τα πρόσφατα ζητήματα της παρενόχλησης στο χώρο εργασίας, συνέχισε η Χ. Κωνσταντίνου, «έχουμε απαιτήσει όπως καθιερωθεί ο κώδικας πρόληψης και αντιμετώπισης αυτών των φαινομένων στον κάθε χώρο εργασίας που διεξάγεται καλλιτεχνική δραστηριότητα και παράλληλα με απόφαση του Διοικητικού μας Συμβουλίου έχουμε προχωρήσει στη σύσταση μιας εξειδικευμένης επιτροπής δεοντολογίας και στήριξης των καλλιτεχνών, η οποία θα επιλαμβάνεται τέτοιας φύσης αναφορών και παραπόνων από συναδέλφους μας και θα ενημερώνει για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους και θα τους στηρίζει σε κάθε προσπάθεια τους».

Σημείωσε, τέλος, ότι έχουν εισηγηθεί έξτρα sms για το κοινό που θέλει να παρακολουθήσει θέατρο, ώστε να μην στερείται από τα άλλα δύο sms ή με την επίδειξη του εισιτηρίου να μπορεί να προσέρχεται στο θέατρο χωρίς να κάνει τη χρήση των δύο sms.